Ascensió al puig de Bestracà des d’Oix
Espai Natural de l’Alta Garrotxa
Ascensió al puig de Bestracà per la vall d’Hortmoier des d’Oix
Ruta circular que ens portarà al cim del Bestracà, de 1.056 metres d’altitud, un 100 cims del Ripollès situat a l’Alta Garrotxa.
Començarem a caminar sortint del bonic poble d’Oix pel pont romànic i resseguint la riera d’Oix arribarem a l’estret d’Escales i la vall d’Hortmoier, amb els emblemàtics roures del Rei i l’ermita romànica de Sant Miquel d’Hortmoier. Després d’aquesta primera part molt planera, enfilarem per l’obaga de la serra de Bestracà, superant en diagonal un fort pendent per un camí enmig del bosc. Pujarem els últims metres per un coster dret i pedregós enmig d’un boscatge espès fins a atènyer el castell i el puig de Bestracà.
Després de gaudir de les àmplies vistes que ens ofereix aquesta talaia de l’Alta Garrotxa, emprendrem la tornada. Els primers metres caminarem per la cresta de la muntanya, amb impressionants espadats a la nostra esquerra, i tot seguit emprendrem el descens per un camí dret i pedregós que es va suavitzant fins a atènyer l’ermita de Sant Andreu de Bestracà. A partir d’aquí el descens es converteix en una plàcida baixada cap a la vall d’Oix.
Ruta molt variada pels diferents paisatges i formacions vegetals, les vistes impressionats i el patrimoni romànic que trobarem.
El puig de Bestracà s’alça 1.056 metres d’altitud sobre el nivell del mar, en terme de Camprodon (Ripollès). Al cim hi ha les restes de l’antic castell de Bestracà des d'on es domina una impressionant vista sobre la Garrotxa. El castell era protegit per un fort estimball pel vessant nord, i a les faldes meridionals de la serra i trobem l’ermita romànica de Sant Andreu de Bestracà.
L’Espai Natural de l’Alta Garrotxa engloba el nord de la comarca de la Garrotxa, part del Ripollès i de l’Alt Empordà. És un territori feréstec, aspre i de mala petja, d’altius espadats calcaris i nombroses clotades, de camins perdedors i densos alzinars, solitari i esquerp, que té un encant indiscutible. És un indret ple d’històries i llegendes, de bandolers, traginers, carboners, castells i ermites romàniques, i escenari de novel·les tan conegudes com la Punyalada, de Marià Vayreda.
Punts forts de la ruta:
Pujar al cim del puig de Bestracà, un 100 cims del Ripollès
Gaudir d’impressionants vistes de l’Alta Garrotxa
Conèixer el ric patrimoni romànic de l’Alta Garrotxa
Dades pràctiques





Distància: 17 km
Desnivell: +/ - 835 m
Altitud màxima: 1.056 m
Altitud mínima: 340m
Temps efectiu caminant: 5h
Durada de l’activitat: 7h
Exigència física: exigent, principalment pel desnivell a superar.
Dificultat tècnica: itinerari per camins i corriols pedregosos, amb trams aeris i pendents pronunciats per terreny irregular de muntanya.
Hora i punt de trobada: 9:00 h a Oix, al pàrquing de l’entrada (just travessat el pont).
Hora i punt de finalització: 16:00h al punt d’inici
Època recomanable: primavera, tardor i hivern
Requisits:
Cal portar esmorzar i/o quelcom per picar, dinar i aigua suficient.
Es recomana dur bastons de trekking i botes de trekking de mitja canya o vambes amb bona adherència.
Cal dur la vestimenta adequada per l'època de l'any i l'activitat a realitzar: consulteu l'apartat "Equipament, roba i calçat" de "Preguntes freqüents".
Sempre s’ha de portar motxilla, que ha de ser còmoda i d’una capacitat aprox. de 15-20l. per activitats de muntanya d'un dia.
Accés al punt d’Inici: amb cotxe particular
Número de participants: mínim 4- màxim 8
Preu:
El preu inclou:
servei de guiatge
21% IVA
assegurança d’accidents
reportatge fotogràfic
Inscripcions:
AQUÍ, o per telèfon o WhatsApp al 628911619 o email: muntanyainatura@gmail.com
Cal reservar amb la màxima antelació per tal de garantir la disponibilitat de plaça
Cal inscriure's i omplir el contracte de serveis que se us enviarà posteriorment per email abans del dia de la sortida.
*LA INSCRIPCIÓ SERÀ EFECTIVA DESPRÉS D'HAVER REBUT EL COMPROVANT DE PAGAMENT via WhatsApp o email .
Més informació:
On dormir:
Perfil altitudinal de la ruta
