Excursió a les esquerdes de la Freixeneda i al mirador de la Freixeneda
Espai Natural de les Serres de Milany - Santa Magdalena i Puigsacalm - Bellmunt
Ruta guiada a les esquerdes de la Freixeneda i al mirador de la Freixeneda
Excursió a les escletxes de l'Euga, també anomenades esquerdes de la Freixeneda, que ens permetrà conèixer un dels racons amagats més sorprenents del nostre territori. Aquest espectacular indret està situat a mig camí entre la serra de Santa Magdalena i el Puigsacalm, al límit entre Osona i la Garrotxa. Durant l’itinerari guiat, gaudirem dels colors de la fageda i ens endinsarem a l’espectacular laberint natural de roques de les escletxes de la Freixeneda. Passejarem enmig de grans blocs de gresos, erosionats pels agents atmosfèrics que han esculpit aquestes captivadores formes pètries, i gaudirem d’àmplies vistes al Pirineu oriental, al massís del Canigó, de l’Alta Garrotxa i del Puigsacalm des del mirador de la Freixeneda. Aquesta raconada desprèn un aire de misteri, foscor, humitat i descoberta que captiva a tothom que la visita.
Les escletxes de la Freixeneda, esquerdes de la Freixeneda o bores de la Freixeneda, són un petit tresor amagat format per un conjunt rocós laberíntic d’esquerdes enmig d’una bonica fageda dins de l’espai natural protegit de les Serres de Milany - Santa Magdalena i Puigsacalm -Bellmunt. Aquesta zona, una de les més plujoses de Catalunya i amb unes temperatures relativament suaus, permet el desenvolupament de comunitats vegetals típiques de la muntanya mitjana humida, amb boscos propis de les terres centreeuropees, on hi destaquen les fagedes amb boix i amb joliu, i els prats montans.
Punts d’interès de la ruta:
-
La singular formació de les esquerdes de la Freixeneda
-
L'excepcional fageda amb joliu
-
Les vistes des del mirador de la Freixeneda
Dades pràctiques






Distància: 10,3 km
Desnivell: +/- 375 m
Altitud màxima: 1.335 m
Altitud mínima: 1.157 m
Temps efectiu caminant: 3:30h
Durada de l’activitat: 4h
Exigència física: moderada. Itinerari adequat per persones acostumades a fer caminades de mig dia amb desnivell.
Dificultat tècnica: terreny sovint enfangat i relliscós, algun pendent pronunciat, possibilitat de caiguda de pedres a les esquerdes, creuament de rius sense pont, exposició al buit.
Hora i punt de trobada: 9:30h davant de l'ajuntament de Vidrà.
Hora i lloc de finalització: 13:30h al punt d’inici de la ruta
Època recomanable: primavera i tardor
Requisits:
Cal portar esmorzar o quelcom per picar, i aigua suficient.
Es recomana dur bastons de trekking i botes de trekking de mitja canya o vambes amb bona adherència.
Cal dur la vestimenta adequada per l'època de l'any i l'activitat a realitzar: consulteu l'apartat "Equipament, roba i calçat" de "Preguntes freqüents".
Sempre s’ha de portar motxilla, que ha de ser còmoda i d’una capacitat aprox. de 15l.-20l. per activitats de muntanya d'un dia.
Accés al punt d’Inici: amb cotxe particular, 0:20h de Vidrà.
Número de participants: grups reduïts
Preu:
El preu inclou:
servei de guiatge
21% IVA
assegurança d’accidents
reportatge fotogràfic
Potser també t'interessa: